به وبلاگ دیوان ندای آنادول خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
نوازندگان معاصر
البوم های نوازندگان
اموزش دیوان
اهنگ های ترکی
اضافات

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 156511
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 21
تعداد آنلاین : 1

ساخت كد صوتی آنلاين

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

اموزش دیوان

برای یادگیر دوره های ابتدایی و متوسطه دیوان می توانید از dvd استاد فریدون فراهانی استفاده کنید.

 

البته خودم اموزش کوتاهی درباره ی این ساز برای شما در قسمت های بعدی ارئه می دهم

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در جمعه 1 دی 1390برچسب:, در ساعت 15:52 | |
قیمت و ساختمان ساز باغلاما

ساز باغلاما در دو نوع دسته کوتاه و دسته بلند تقسیم می شود.ساز دسته کوتاه با کوک la-sol-re صدای دلنشین تری دارد و صدای ساز تا حدی شبیه قوپوز اذری می شود.این ساز در ایران از 200 هزار تومان تا 500هزار تومان است.نوع دوم یعنی باغلاما دسته بلند با کوک sol-re-laصدای گرمی را به خود اختصاص داده.و این ساز هم از 300 هزار تومان تا 1 ملیون و 500 هزار تومان موجود است.علت خوش صدایی ساز دیوان ترکیب سیم های زیر با باس است. همینطور که در عکس مشاده می کنید در ردیف اول سیم های دیوان دو سیم زیر با یک سیم باس ترکیب شده و صدای طنین دار و جون داری رو به وجود اورده.در ردیف دوم دو سیم تقریبا بم هم اضافه شده که شباهتی به صدای ساز را هم دارم و در ردیف سوم هم یک سیم زیر و یک سیم بم هم ترکیب شدند که کمتر در پرده گیری از ان استفاده می شود.اجزای ساز عبارت است از:صفحه ی ساز-کاسه تقریبا حجیم ساز-سیم گیر-دسته(در دونوع کوتاه و بلند)-سرپنجه-شیطانک و خرک-گوشی های ساز که با گوشی ها ساز را کوک می کنیم.از کوک های دیگر این ساز هم عبارت است از:sol-fa-do و do-sol-do ولی اکثرا به صورت sol-re-la کوک می شود

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, در ساعت 9:55 | |
باز هم احمد کوچ

عنوان My Way
موسیقیدان Ahmet Koc
آلبوم Paradoks
سبک World
سال ۲۰۰۵
شماره آهنگ ۳
کیفیت ۱۲۸kbps /  64kbps
حجم ۳٫۶۲MB / 1.83MB

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : ۳٫۶۲ MB

Ahmet Koc – My Way

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت ۶۴kbps / حجم : ۱٫۸۳ MB

Ahmet Koc – My Way

 

عنوان Sultan Kim Oldugun Bilinmelidir
موسیقیدان Ahmet Koc
آلبوم Yediveren Anadolu
سبک By Omrum
سال ۱۹۹۷
شماره آهنگ ۵
کیفیت ۱۲۸kbps /  64kbps
حجم ۴٫۸۸MB / 2.45MB

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : ۴٫۸۸ MB

Ahmet Koc – Sultan Kim Oldugun Bilinmelidir

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت ۶۴kbps / حجم : ۲٫۴۵ MB

Ahmet Koc – Sultan Kim Oldugun Bilinmelidir

 

عنوان The Loneyl Shepherd
موسیقیدان Ahmet Koc
آلبوم Sozun Bittigi Yer
سبک Pop
سال  
شماره آهنگ  
کیفیت ۱۲۸kbps /  64kbps
حجم ۳٫۷۰MB /1.85MB

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : ۳٫۷۰ MB

Ahmet Koc – The Loneyl Shepherd

 

لینک دانلود مستقیم

کیفیت ۶۴kbps / حجم : ۱٫۸۵ MB

Ahmet Koc – The Loneyl Shepherd


 

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 18:2 | |
البوم پارادوکس از احمد کوچ

 

عنوان Selection & Albums
موسیقیدان Ahmet Koç
آلبوم Paradoks
سبک Ethnic Instrumental
سال ۲۰۰۵
شماره آهنگ All Tracks
کیفیت ۱۲۸kbps /  64kbps
حجم ۴۸MB / 24.5MB

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : ۴۸ MB

Ahmet Koch – Paradoks 2005

 

لینک دانلود مستقیم کل آلبوم

کیفیت ۶۴ ogg / حجم : ۲۴٫۵ MB

Ahmet Koch – Paradoks 2005

 

Hotel California

لینک دانلود مستقیم

کیفیت : ۱۲۸kbps / حجم : ۶٫۰۳ MB

 Ahmet Koch – Hotel California

 

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 17:52 | |
Ferydon farahany

استاد فریدون فراهانی از استادان بزرگ موسیقی در ایران هستند.ایشان علاوه بر ساز دیوان سه تار هم از ساز های تخصصیشان است.وی در رشته معماری در دانشگاه اصفهان تحصیل کرده و تا مدرک فوق لیسانس معماری ان را خاتمه داده اند.ایشان کوشیدند که ساز باغلاما یا همان دیوان را به مردم ایران معرفی کند.

 

 

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 17:44 | |
Erdal Erzincan

در سال ۱۹۹۴ بعد از انتشار اولین آلبوم تک نوازی خود به نام توره آلبوم‌های دیگر را نیز تک نوازی و منتشر ساخت.از جمله غریب، در راه‌های غربت، آناتولی و دستمال بگیر.وی هم چنین آلبوم‌های عشق ما ترانه‌های ملی را به همراه تولگا سا، آلبوم عشق ما ترانه‌های ملی ۲ را با تولگا سا و ایلماز چلیک و آلبوم عشق ما ترانه‌های ملی ۳ را با همراهی تولگا سا، ایلماز چلیک و محرم تمیز منتشر نمود. در سال ۱۹۹۶ در شهر کلن به همراه عارف سا و ارول پارلاک کنسرتی با ارکستر فیلارمونیک کلن اجرا کرد که قطعات تنظیم شده جهت این کنسرت در آلبومی با نام کنسرتی برای باقلاما روانه بازار شد.در سال ۲۰۰۴ نیز با حمایت هینز فینجر رئیس جمهور اتریش در وین کنسرتی اجرا نمود. اردال ارزنجان در پاییز سال ۲۰۰۴ همراه با کیهان کلهر نوازنده کمانچه کنسرت‌های مختلفی در کشورهای متعد برگزار نمود.آنهاهم چنین یک آلبوم به نام باد(تا بیکران دوردست) نیز منتشر نمودند.ارزنجان به همراه کلهر برای نخستین بار در ایران، در شهریور ماه ۱۳۸۹ در تالار وحدت تهران به اجرای کنسرت پرداخت

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 17:39 | |
Arif sag


در سال 1945 میلادی در شهر آشكاله (Aşkale) از توابع استان ارزروم (Erzurum) كه در میان كوه¬ها واقع شده، به دنیا آمد. از حدود 3-4 سالگی كه با پدرش ]آسیابان[ به آسیاب می¬رفت، با صداهای موزون آشنا شد. خود عارف ساق در این باره چنین می¬گوید : 
" صدای آب، آبی كه به پره¬ها ]پره¬های آسیاب[ برخورد می¬كرد، صدای گردش پره¬ها و ساییده شدن دو سنگ آسیاب و مخلوطی از این صداها به گوش می¬رسید و این صدای موزون را یك عنصر دیگر بر هم می¬زد؛ آن هم چوب كار كرده¬ای بود كه نعل روی آن كوبیده بودند و صدای شق شق می¬داد. به این ترتیب صداهای موزون با یك ریتم منظم به گوش می¬رسید. شنیدن مدام این اصوات، انسان را به خیال و رؤیا می¬برد. درك موسیقی و ریتم از همان سالها شروع شد و من از آنجا سرم را به موسیقی مشغول كردم."
آسیاب و صدای آب موافق طبع عارف ساق بود و نخستین اركستر موسیقی برای او. در پنج سالگی نواختن نی چوپانی (Kavall) را آغاز كرد. در شش سالگی صدای گرامافون را شنید و در هفت سالگی در دكان كوماش دَدَه (Kumaş Dede) در شهر ارزنجان (Erzincan) با باقلاما (Bağlama) آشنا شد. این دكان محل رفت ¬و ¬آمد و گردهمایی استادانی چون داوود سولاری (Davut Sulari)، عاشیق دایمی(Aşik Daimi)، علی اكبر چیچك (Ali Ekber çiçek)، عاشیق بیهانی (Aşik Beyhani) و عاشیق كمتر یوسف (Aşik Kemter Yusuf) بوده و این استادان راهنمای خوبی برایش بودند. 
در پانزده سالگی به استانبول سفر كرد و در "جمعیت" موسیقی آكسارای (Aksaray Musiki cemiyeti) شاگرد محمد نیدا تفنگچی(Nida Tüfenkçi) شد. این دور‌ه آموختن موسیقی برای عارف ساق به طور زیربنایی مهم بود و در شكل¬گیری شیوه نوازندگیش تأثیر بسزایی داشت.
سالهای دهه 60 و 70 برای او سالهای آموختن و تحقیق در موسیقی بود. این دوره در تركیه از نظر حركتهای اجتماعی و سیاسی و انعكاس این جنبشها در هنر و بخصوص موسیقی دارای اهمیت فراوان است. در همین سالها شركتهای ضبط و پخش صفحه شروع به فعالیت جدی¬تر كردند. عارف ساق در سال 1963 اولین صفحه گرامافون خود را با نام(Gafil Gezme Şaşkin Bir Gün Ölürsün) منتشر نمود. در سال 1965 به عنوان نوازنده باقلاما در رادیو استانبول مشغول به كار شد. در ادامه فعالیتهای اجتماعی، ضبط و انتشار صفحات گرامافون را ادامه داد. در مدت تقریبی 20 سال، 45 صفحه گرامافون منتشر نمود كه موجب شهرت و درخشش او گردید.
با انتشار این صفحات گرامافون و ساخت در حدود 200 آهنگ ( Beste) نوازندگان باقلاما با اجرای ساخته¬های او حمایت و تأیید خود را نشان دادند. از لحاظ فرم¬شناسی این آثار در دوره آرابسك _ فانتزی (Arabesk-fantazi) قرار می¬گیرند. این آهنگها حاوی موتیف¬های محلی و نیز بازتابی از موسیقی مردمی (Halk) هستند. 

در سال 1975 هیئت مدیره كنسرواتوار دولتی موسیقی تركی در استانبول (İstanbul Devlet Türk Müziği Konservatuarı) عارف ساق را به عنوان استاد مدرس و عضو هیئت علمی خود برگزید. تدریس موسیقی مردمی و نوازندگی باقلاما در این آكادمی بر عهده او بود. در سال 1982 از كنسرواتوار بیرون آمد و تدریس را در خانه موسیق عارف ساق ادامه داد. خانه موسیقی عارف ساق در سال 1980 با همكاری یوسف تورامان (Yusuf Toraman) نوازنده و سازنده باقلاما پایه¬گذاری شد. در یك دوره از سال 1984 تا 1987 با دیگر استادان باقلاما از جمله موسی اروقلو (Musa Eroğlu)، مخلص آكارسو (Muhlis Akarsu) و یاووز تُپ (Yavuz Top) سری آلبومهای "محبت 5-1" را منتشر نمود.
در سال 1982 در تأتر شأن استانبول (İstanbul Şan Tiyatrosu) اولین رسیتال باقلامای خود را اجرا نمود. در سالهای دهه 80 با سفر به اروپا و ژاپن و اجرای كنسرتهای متعدد موسیقی مردمی و ساز ملی تركیه، باقلاما را به مردم این كشورها شناساند. در سایه این تلاشها، موسیقی مردمی تركیه هم¬اكنون از شخصیت مستقل و متمایز برخوردار بوده و عارف ساق به شهرت جهانی دست یافته است.
در اجراهای عارف ساق تكنیك پیشرفته نوازندگی باقلاما، اجرا بر اساس رپرتوار موسیقی شرق تركیه و مضرابها و ریتمهای پیچیده مشهود است. تداوم موسیقی مردمی و نوازندگی باقلاما به حضور و فعالیت عارف ساق وابسته است. در یك دوره از سال 1987 تا 1991 عارف ساق نماینده مجلس ملی تركیه شد و به این ترتیب اولین هنرمندی است كه نماینده مردم در مجلس شد.
در سال 1996 در سالن فیلارمونیك كُلن همراه با اركستر فیلارمونیك كُلن در حضور رئیس جمهور آلمان، پروفسور رُمَن هرزوگ (Prof. Roman Herzog) به اجرای برنامه بر اساس موسیقی آناتولی به صورت موسیقی تلفیقی پرداخت. همكاران او در اجرای این برنامه، اردال ارزنجان (Erdal Erzincan) و اِروال پارلاك (Erol Parlak) بودند. سرانجام در سال 2000 تور كنسرت موسیقی تلفیقی همراه با توماتیتو (Tomatito) گیتاریست بزرگ فلامینكو از اسپانیا در 12 شهر مختلف اروپا برگزار نمود.
برای عارف ساق، سازش همانند نان و آب می¬ماند و خویشتن را پاره¬ای از عاشیق _ اوزان¬های آناتولی می¬شناسد. وی ازدواج كرده و دارای دو فرزند است.

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 17:26 | |
Ahmet koc

از اهنگسازان و نوازندگان بسیار خوبی در ترکیه است که در سال 1979 به دنیا امد.در سال 1996 اولین البومش را ساخت به نام (انادولی حاصلخیز) سال بعد هم البوم ترانه های راه را در سال 1997 ساخت.در سال 2004 البوم پارادوکس را ساخت که بسیار طرفدار داشت واخرین البومش در سال 2006 و 2007 بود به نامهای رگبار و جایی که حرف ها تمام می شود.دوستان برای اطلاعات بیشتر می توانند  به سایت http://www.ahmetkoc.net/ بروند

 

[+] نوشته شده توسط علی بایسته در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, در ساعت 17:7 | |

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو
مرداد 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
علی بایسته
حامد پرندین
لينكستان
خلوتگاه من
گیتار ساز عشق
توحید چوب
سجاد
عاشقانه ها
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان باغلاما و آدرس iran-baglama.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
سفارش آنلاین قلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , iran-baglama.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com